zaterdag 5 september 2015

The beach

Morgen hoopt Jacqueline, onze oudste dochter, jarig te zijn. Daar hoort een freubelkadootje van mams bij...
Deze keer is mijn keus gevallen op de MDF strandhuisjes van Joy! crafts.
Het is niet echt weer om aan het strand te zitten en daarom heb ik ze maar in huiselijke sfeer gepimpt met natuurlijk maritieme decoraties erbij.
Het papier wat ik gebruikt heb, is "Shoreline Treasures" van Pion Design. Hieruit heb ik de bloemen geknipt die op diverse plekjes bloeien.
Langs de "daken" heb ik kant geplakt.
Op de bodem tillandsia en wat schelpen met het lijmpistool vastgezet.
Onder de foto van van elk huisje vertel ik welke materialen ik gebruikt heb. 
Van het raam (CR1259) heb ik de boog afgeknipt. 
Een kantje als gordijntje achter het raam geplakt.
Ervoor staat de rieten strandstoel (LR0364) uitnodigend te wachten op mooier weer.
Op een schelp is een zeemeeuw (CR1279) geland.
Een emmertje (CR1278) met zand  is bij de voordeur blijven staan met de schep (CR1278) erin. Erachter is nog een stukje van het visnet te zien wat hier en daar geverfd is met gesso.
Een stuurrad (Rayher) hangt langs het dak. 
Achter de raampjes van de voordeur (LR0313) zit ook een kantje wat als gordijntje dient. Het deurbeslag (LR0312) heb ik bewerkt met Inka gold zilver.
Het stoepje voor de deur is gemaakt met het afval uit het raam (CR1259).
Boven de deur hangt een reddingsboei (Joy! crafts) waar een zeemeeuw op zit. Ook op de deurpost is er één geland. 
Ook op dit huisje zit zo'n raam als op het linker huisje.
Een anker staat voor dit huisje waar ik touw om heb gewikkeld. Een paar labeltjes (uit het papier) waar tekstjes (EC0144) op zijn gestempeld en een bedel eraan zit bevestigd aan het anker. Een stuk visnet (bewerkt met gesso) heb ik aan het anker bevestigd.
Ook hier een paar meeuwen en een verrekijker (Rayher). Bovenaan nog een scheepsknoop van Joy! crafts.

Deze creatie wil ik mee laten doen bij:
* WLVC
* Kreativ Scrapping (favoriet papier)

36 opmerkingen:

  1. Niet te geloven wat je nu weer hebt gemaakt.
    Het ziet er geweldig mooi uit Tineke.
    Stuk voor stuk juweeltjes zijn het .
    Jacqueline zal haar ogen uitkijken.
    Heerlijk om zo,n moeder te hebben.
    Een goede zondag met elkaar.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind hem echt prachtig!!!
    Krijg zin in een strandvakantie 😃😉
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dit er weer prachtig uit. Mooi zoals jij altijd alle details prachtig weet te verwerken.
    Alvast gefeliciteerd.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig cadeautje!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wouw Tineke, wat heb jij weer uitgepakt!!! Het is een pareltje om te zien allemaal en wat weer een prachtige details zijn er te zien....je raak niet uitgekeken!!!Ik ga niet allemaal opnoemen wat er zo mooi is, want dan wordt het een te lang verhaal!!!
    Van harte Gefeliciteerd met je dochter en een gezellige dag morgen en je kan met dit prachtige kado binnen komen hoor!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig is dit tafereeltje voor je jarige dochter!
    Wat zal ze blij zijn met zo'n creatieve moeder zei ik al op facebook.
    Toch is even langs komen op je blog natuurlijk veel gezelliger!
    Mooie details, overal gezellige meeuwen, leuk ook het stoepje gemaakt met " de raampjes" uit de deur.
    Geniet van een fijne zondag en nog,aals proficiat!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je dochter, Tineke. En wat een schitterend projectje heb je voor haar gemaakt. Dat gaat zeker in de smaak vallen bij haar.
    Een fijne dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, en wat geweldig mooi zijn de strandhuisjes Tineke, zoveel te zien, groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Net als ik zal je dochter sprakeloos zijn. Wat mooi!!!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterend tafereeltje Tineke, gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter en een hele fijne dag gewenst.....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. van harte gefeliciteerd met je dochter en met zoiets moois binnenkomen zal de feestvreugde zeker vergroten!!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer onwijs mooi gemaakt Tineke... zucht, zoals altijd zit ik je foto's weer 3x opnieuw te bekijken.
    Alles klopt, alles past bij elkaar en het is echt weer een schitterend geheel geworden.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd met je dochter. Wat een prachtig kado heb je voor haar gemaakt met superleuke details. Het ziet er echt gezellig uit en zorgt er voor dat de zomer toch nog even niet voorbij is.
    Maar voor de challenge bij WLVC (bruin met blauw) heb ik een beetje mijn twijfels. Ik zie veel blauw, creme en wit maar voor het bruin moet ik echt bij je op zoek naar de paar kleine bruine details die je er op verwerkt hebt. Dat is (voor de challenge dan) toch een beetje jammer. Misschien heb je tijd om nog een creatie te maken?? Hoop het wel hoor.
    Groetjes en een fijne dag vandaag.
    Henriëtte (WLVC)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is weer een en al pracht en praal. Wat een keimooie creatie weer Tineke!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hartelijk gefeliciteerd met de jarige dochter,
    ze zal vast heel blij zijn met deze prachtige creatie,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter. Wat heb je weer een schitterende creatie gemaakt, zou ik ook wel voor mijn verjaardag willen krijgen;-)
    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd met je dochter!
    Ze zal deze creatie vast weer fantastisch vinden.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Tineke wat een schitterend cadeau heb je voor jouw dochter gemaakt! Zulke mooie, zachte kleuren en alle details zijn weer tot in de puntjes afgewerkt :) Hier kan zij nog jaren van genieten! Gefeliciteerd met jouw dochters verjaardag!
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig wat een mooie creatie,s jij steeds maakt voor je familie leden deze vind ik ook weer super mooi gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. So pretty and elegant. Thank you for joining at C and Scrap.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter.
    en wat een super mooi kaartje heb je gemaakt
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een pracht creatie tineke,
    van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter
    liefs martine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Na een blogpauze ben ik er weer. Wat een prachtige strandhuisjes heb je gemaakt. Hier zal je dochter blij mee zijn. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lots of lovely layers here and a great creation for our theme this week, many thanks for joining in at Allsorts challenge.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooi kado heb je gemaakt Tineke, echt super gemaakt, gr. Liesbeth WLVC

    BeantwoordenVerwijderen
  26. What an amazing piece of work! Love the details. Thank you for entering our challenge at Allsorts this week, I hope to see you again.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super leuk! Zo'n cadeautje valt altijd in de smaak!
    Groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je weet al dat ik het een geweldige kaart vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik vind hem prachtig! Niet helemaal volgens de regels maar moo!!!
    Bedankt voor het meedoen.

    Gr. Jacqueline WLVC

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Fabulous beach house decoration, gorgeous details and lovely layers for my theme at Allsorts, thank you for sharing;-))m

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super leuk! Zo'n cadeautje valt altijd in de smaak!
    Groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wauwww echt geweldig!

    Heel leuk dat je meedoet met onze HobbyVision Challenge!!

    Liefs Jenine xXx

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Stunning project lovely details.
    Thank you for sharing at Allsorts 'Lots of Layers' challenge this week and good luck x Susan x

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Een super mooie cadeau voor je dochter! Prachtig gemaakt met mooie details erop verwerkt. Leuk dat je meedoet met onze challenge bij ATSC. Groetjes Marlies
    PS: internet viel net weg dus mocht je 2x een reactie van mij krijgen dan weet je waarom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wow! An amazing piece of work! Love the colors and beautiful details!
    Thanks for joining the challenge at Kreativ Scrapping!
    Hugs Kjersti:)

    BeantwoordenVerwijderen